ဥပမာဆိုတာ
တခ်ိန္က ရွမ္းနဲ႕ ဗမာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္စကားဆုံမိရာ
ရွမ္းက
ေဟ့ေကာင္ ငါ ဗမာစကားသိပ္နားမလည္လို႕ေမးခ်င္တယ္
ေမးေလ
ဥဗမာ ဆိုတာဘာေခၚသလဲ ဟင္
ဥဗမာ ဆိုတာ ဥဗမာတစ္ခုခုကို တင္စား ႏိုင္းယွဥ္ရန္ ေျပာဖို႔ ပါ
ေအာ္ ..သိၿပီ ဗမာဥ ဆိုတာေကာ ဘာေခၚသလဲ ဟင္
ဟ ..... ဗမာဥ ဆိုတာ ရွမ္းဥ မဟုပ္လို႔ေပါ႔ ကြ ...
စိတ္မရွည္တဲ့ပုံပဲ
ေအာ္....သိၿပီ ဒါနဲ႔ ဗမာဥနဲ႔ ရွမ္းဥ နဲ႔ဘာကြာသလဲ ဟင္
ဟာ.........ကြာတယ္ကြာတယ္ ဗမာဥ ကမည္းတယ္ ရွမ္းဥက ျဖဴတယ္
ေအာ္ ....သိၿပီ သိၿပီ ဒါေၾကာင့္ ရွမ္းဥ က ဗမာဥထက္ ေစ်းပိုတာ ကိုး
ဟာ ကြာ.....ဒီရွမ္းနဲ႔ေပါင္းမွဘဲ ဥဗမာကေန ဘယ့္နယ္ ၾကက္သြန္ျဖဴေရာက္တာလဲ ေတာက္...
ဦးဇင္းသာ၀ အလိမ္ခံရ
တခ်ိန္က...လင္မယားႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္တဲ့
ကိုသာ၀ ဆိုသူက ေန႔စဥ္လိုလို မူးမူးၿပီး မိန္းမႏွင့္ မၾကာခဏ ရန္ျဖစ္စကားမ်ားၾကတတ္တယ္ တဲ့
မိန္းမျဖစ္သူက အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းရွာၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ သကၤန္းသြား၀တ္ပါရန္ တိုက္တြန္းလိုက္တယ္တဲ့ တစ္ေန႔ေတာ့ ကိုသာ၀ က သကၤန္း၀တ္ျဖစ္သြားတယ္
တစ္ပတ္ေလာက္ၾကာေသာ္ ဦးဇင္းသာ၀ က လူဘ၀ႏွင့္ဦးဇင္းဘ၀ကို စဥ္းစားတယ္။
“အင္း အိမ္ထက္စာရင္ သကၤန္း၀တ္ရတာ ပိုေအးခ်မ္းတယ္”
(၂)လ ၾကာေသာ္ လူထြက္ခ်င္စိတ္မရွိ
မိန္းမျဖစ္သူက လူထြက္ရက္ကိုေမွ်ာ္ေနသည္
(၃)လ ေရာက္ေသာ္လည္း လူထြက္ဖို႔ အသံမၾကား
တစ္ေန႔တြင္ မိန္းမျဖစ္သူက
““ဦးဇင္းဘုရား တပည့္ေတာ္မ တို႔၏ၿခံစည္းရုိး ေပါက္ၿပဲေနၿပီး လူ၀င္လိုက္ ေခြး၀င္လိုက္ နဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဘုရား””
““ဟ ဦးတူေတာ္ရွိတယ္ေလ သ႔ုကိုကာခိုင္းလိုက္””
ဒီလိုနဲ႔ ေနာက္တစ္လလည္း လူမထြက္
ဒီတစ္ခါ
““ဦးဇင္းဘုရား မိုးေတြကလည္းက်လာၿပီ အိမ္ေခါင္မိုးလည္းမလုံဘူး ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဘုရား””
““ဦးတူေတာ္လုပ္ခိုင္းလိုက္””
ေနာက္(၁)လ ၾကာလဲ မထူး
““အင္း ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ””
ေနာက္တစ္ေန႔ တြင္
ေျခေထာက္ ေထာ့နဲ႔ ေထာ့နဲ႔ နဲ႔ သြားၿပီး
““ဦးဇင္းဘုရား.....တပည့္ေတာ္မ၏ေပါင္ၾကားမွာ အနာစိမ္း အႀကီးႀကီးေပါက္ေနလို႔
ဦးတူေတာ္ကိုညွစ္ခိုင္းေတာ့မယ္ဘုရား””
လို႔ ေလၽွာက္ၿပီးျပန္လွည့္သြားသည္
ဦးဇင္း စဥ္းစားသည္..
““ေဟ့ေဟ့ ဒကာမ ခဏေနဦး ဒါေတာ့ဦးတူေတာ္ကို ညွစ္ခိုင္းလို႔မျဖစ္ဘူး ငါလာညွစ္ေပးမယ္““
ဆိုၿပီး ခ်က္ခ်င္းလူထြက္ကာ အိမ္ေရာက္ေတာ့့့
့
““ေပးေပး ဘယ္မလဲ အနာ””
““ဘာ..အနာ မွ မရွိဘူး ရွင့္ကိုသတိရလို႔ လိမ္ေျပာတာ ဟိဟိ””
““ဟာ့...ေသနာမ အဟုတ္မွတ္လို႔””
လူလာရင္ ဒီလို လူမလာရင္ ဒီလို..
ဒီလို
ရွမ္းျပည္နယ္စပ္ တစ္ေနရာက ေစ်းတစ္ေစ်းမွာ
မဗာစကားမတတ္ေသာ ေတာင္ေပၚ ကခ်င္မ တစ္ေယာက္ အမည္မသိေသာ အသား ေရာင္းေနသည္၊
ဗမာမ တစ္ေယာက္ကလာေမးသည္။
““ဒါ ဘာအသားလဲ””
အမည္ မေျပာတတ္ေတာ့ လက္ဟန္လုပ္ျပတယ္
လက္တစ္ဘက္က ကြင္းၿပီး လက္ညိဳးတစ္ဘက္က ထိုးလိုက္ ထုတ္လိုက္လုပ္ၿပီး..
““လူလာရင္ ဒီလို လူမလာရင္ ဒီလို ဒီလို ဒီလို အသားေလ””
ဒါနဲ႔ ဗမာမ က သူ႔ကို လက္ညိဳး ထိုးလိုက္ ထုတ္လိုက္ လုပ္ျပရမလားဆိုၿပီး
““ေဟ့ ငါ႔ကို ဘယ္လိုမိန္းမမ်ိဳးေအာက္ေမ့ေနသလဲ ေစာ္ကားလွခ်ည္လား””တဲ့
ေအာ္ၾကီးေအာ္က်ယ္ စကားမ်ားေနၾကတာ နဲ႔
ေဘးက ကခ်င္လူမ်ိဳးတစ္ေယာက္က လာၿပီး ျဖစ္စဥ္ေမးျမန္းကာ
““ေအာ္ ဒီလိုပါ အမ သူက ဗမာလိုမေျပာတတ္လို႔ ပုံစံလက္ဟန္ျပရတာတဲ႔ သူေရာင္းေနတာက လိပ္ သားပါတဲ့””
““မသိဘူးေလကြယ္””
ဘာလုပ္စားလဲ
တစ္ခါတုန္းက ေပါ့။
အလြန္၇ိုးသားျပီး "အ"တဲ့ ေမာင္ရိုးတစ္ေယာက္ ျမိဳ့ တတ္ လာတယ္ေပါ့။
ျမိဳ့ အ၀င္လဲေ၇ာက္ေ၇ာ စစ္ေဆးေ၇းဂိတ္ေတြ ဘာေတြ ျဖတ္၇တာေပါ့။
အဲ့ဒီမွာ ေမာင္ရိုးကို သက္ဆိုင္၇ာ ၀န္ထမ္းက ေမးတာေပါ့။
နာမည္............ေမာင္ရိုးး
အလုပ္အကိုင္..................ေတာင္သူ။
ဘာလုပ္စားလဲ........................ ??????
အဲ့ဒီ အခါမွာ ေမာင္ရိုးက ေသခ်ာစဥ္းစားျပီး ေျဖလိုက္တာက ............
တစ္ခါတစ္ေလလည္း မုန့္ဟင္းခါးလုပ္စားပါတယ္တဲ့။။။။။။
ရြာတစ္ရြာမွာ လင္ပါ ၄ ႏွစ္သားႏွင့္ မယားအသစ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ အေၾကာင္း
တေန႔တြင္ သားေလးေနမေကာင္းျဖစ္လို႔ ေဆးခန္းသြားျပသည္ ဆရာ၀န္ကဆန္ျပဳပ္ကလြဲ
အျခားမေၾကြးရန္မွာၾကားသည္ အေဖျဖစ္သူက ဆန္ျပဳပ္အား စီစဥ္ၿပီး လယ္ေတာထဲသြားရန္
ေနာက္က်ေနသျဖင့္ မိန္းမအား ကေလးကိုဆန္ျပဳပ္တစ္ခြက္တိုက္ေပးရန္ မွာၾကားၿပီး
လယ္ေတာ သို႔ ထြက္သြားေလသည္၊
ညေနအိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့
““သားေလး ေနေကာင္းၿပီလား ဆန္ျပဳပ္ေကာ ေသာက္ၿပီးၿပီလား””
““ ရွင့္သားကေလ ဘယ္လို ေၾကြးေၾကြး ေၾကြးလို႔ကို မရဘူး မယုံရင္ ရွင္ေၾကြးၾကည့္လိုက္””
““ကဲ ေပး ေပး ငါေၾကြးမယ္ .....ငါ႔သား စားစား .............ငါ႔သား စားစား .................””
ခဏၾကာေသာ္ မိန္းမက မီးဖိုေခ်ာင္မွထြက္လာၿပီး
““ဘယ္နယ္လဲ ရွင့္သား စားရဲ႔လား””
““ကုန္ေတာင္ ကုန္သြားၿပီ““
““ဟင္ ရွင္ဘယ္လိုေခ်ာ့ၿပီး ေၾကြးသလဲ””
““ဒီမွာၾကည့္ ..””
ေယာက္်ားျဖစ္သူက တိုက္ျပတယ္...။
““သား ဆန္ျပဳပ္ဆိုတာမ်ားမ်ားေသာက္ရင္ အားအမ်ား ႀကီးရွိတယ္
ၿပီးေတာ့ ေရႊပန္းလည္းႀကီးတယ္ ..””
““ဟုတ္လားေဖေဖ””
““သိပ္ဟုတ္တာေပါ႔ သားရဲ႕..ေသာက္ ေသာက္””
““ခြပ္””
မိန္းမျဖစ္သူက ခါးၾကားမွ ေယာက္မ ကိုထုတ္ၿပီး ေယာက္က်ား၏ေခါင္းကို တစ္ခ်က္ေခါက္လိုက္သည္။
““ဟ.. ဘာျဖဟ္လို ငါ႕ေခါင္းကိုေခါက္တာလဲ””
““ ရွင္ သိရဲ႕သားနဲ႔ အရင္ကတည္း ဘာျဖစ္လို႔ ဆန္ျပဳတ္မ်ားမ်ား မေသာက္ခဲ့တာလဲ ဟင့္...””
ျမန္မာဟာသဆုိက္ထဲမွ ကူးယူေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
ရဲရင့္ကိုကုိ
No comments:
Post a Comment