Wednesday, October 10, 2012

ႀကိဳးရႈပ္ေနသူမ်ား

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔စကား၀ုိင္းတြင္ သူက ေငးေငးငိုင္ငိုင္ သုန္သုန္မႈန္မႈန္ျဖစ္ေနပါသည္။ ခဏအၾကာမွ သူႏွင့္သူ႕ဇနီးသည္ အိမ္ရွင္မတို႔ မေျပမလည္ျဖစ္လာခဲ့ေၾကာင္း သိရပါသည္။ သူက သူ၏ဇနီးေငြမက္ပံုမ်ားအေၾကာင္း၊ သူ႔လိုစာသမား တစ္ဦးအတြက္ ဓနဥစၥာရွာေဖြေရးတြင္ မည္ကဲ့သို႔ေသာအခက္အခဲမ်ားရွိေၾကာင္းကို ေျပာဆိုၿငီးတြားပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူက "ဖရက္ဒရစ္နိေရွးေျပာတာ ဟုတ္တယ္ဗ်။ ထာဝရဘုရားရဲ႕ ပထမအမွားက လူကိုဖန္ဆင္းလုိက္ျခင္းပဲ၊ လူျဖစ္လာရတာ ေကာင္းကိုမေကာင္းပါဘူးဗ်ာ" သူက ထာဝရဘုရားကိုအျပစ္တင္စကားေျပာရင္း ဘဝဒုကၡမ်ားကို ထပ္ဆင့္ၿငီးတြားသည္။ 

ထုိ႔ေနာက္သူက ဆက္၍ "ထာဝရဘုရားရဲ႕ ဒုတိယအမွားက မိန္းမေတြေၾကာင့္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ေယာက္်ားေတြ ဒုကၡေရာက္လိုက္ၾက တာ ေျပာမဆံုးေအာင္ပဲ။ တကယ္ေတာ့ မိန္းမဆိုတာ ေခ်ာက္ကမ္းပါးျပတ္ႀကီးနဲ႔တူတယ္ဆိုတာ ဟုတ္တယ္ဗ်။ အဲဒီ မိန္းမဆိုတဲ့ ေခ်ာက္ႀကီးထဲ က်သြားၿပီဆိုရင္ ျပန္တက္ႏုိင္ဖို႔ဆိုတာ မလြယ္ဘူး။ မလြယ္ေတာ့ဘူး" သူ၏ဘယ္ဘက္နံေဘးတြင္ ထိုင္ေနသူမိတ္ေဆြက သူ၏စကားကိုေထာက္ခံသည့္အေနျဖင့္ ဦးေခါင္းတ ညိတ္ညိတ္လုပ္ေနသည္။ 

ထိုသို႔ဦးေခါင္းညိတ္လုိက္ရင္းမွ မိန္းမဆိုသည္မွာ ေယာက်္ားတည္းဟူေသာ ဝါဂြမ္းကို လႊင့္မႈတ္လိုက္ပါက ၀ါဂြမ္းသည္ ရပ္တည္ရာမရလြင့္ပါသြားသကဲ့သို႔ ေယာက်္ားျဖစ္သူမွာလည္း ရပ္တည္ရာမရႏုိင္ဘဲ ဒုကၡေတြႏွင့္ၾကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း၊ မိန္းမဆိုသည္မွာ သခင္ႏွင့္တူ၍ လင္ေယာက္်ားမွာကၽြန္ႏွင့္တူေၾကာင္း၊ မိန္မအလုိက်၊ ထိုမိန္းမကေမြးေပးေသာ သားသမီးမ်ားအလုိက်လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ေနရသည့္ ကၽြန္အႀကီးစားႀကီးႏွင့္တူေၾကာင္း ေျပာရင္းႏွစ္ေယာက္သား အေပးအယူတည့္ေနၾကပါသည္။ 
မဃေဒ၀လကၤာသစ္ ကိုရြတ္ရင္း "မိန္းမတို႔အျပစ္ သေဘာညစ္ကို တစ္ေတာင္ေလာက္ရွည္တဲ့ရွာနဲ႔ ဘာအလုပ္မွမလုပ္ဘဲ ေန႔ေရာညပါ မရပ္မနားေျပာေပမယ့္ ေျပာလို႔မဆံုးေအာင္ပါပဲလား"ဟုလည္း ၿငီးတြားၾကျပန္ပါတယ္။

 ရိႈပင္ေဟာင္၀ါဆိုေသာ ေတြးေခၚပညာရွင္က မဂၤလာလက္ဖြဲ႕စရာၾကံဳလာလွ်င္ ႀကိမ္လံုးႏွင့္ႀကိဳးကိုလက္ဖြဲ႕တတ္ေၾကာင္း၊ ထိုသုိ႔လက္ဖြဲ႕ျခင္း ၏ သေဘာမွာ မိန္းမကသခင္အျဖစ္ႏွင့္ မိမိကို ကၽြန္သဖြယ္ မဆက္ဆံရဲေအာင္ အိမ္ေထာင္က်ကတည္းက ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ ''မိန္းမႏွင့္ႏြား မသနားနဲ႔"စကားအတုိင္း မိန္းမကိုႀကိဳးတုတ္၍ ႀကိမ္ႏွင့္ရုိက္ေပးဖို႔ရန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာေနျပန္ပါသည္။ 

သူတို႔ႏွစ္ဦး၏ေရွ႕တည့္တည့္တြင္ ထုိင္ေနေသာမိတ္ေဆြက လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ၿပီးေနာက္- ''ခင္ဗ်ားတို႔ကို ႏြားႀကီးႏွစ္ေကာင္အေၾကာင္း ေျပာခ်င္တယ္ဗ်၊ ႏြားအျဖဴနဲ႔ႏြားအနက္ကို နဖားႀကိဳးခ်င္း ခ်ည္ေႏွာင္ထားတယ္တဲ့ဗ်၊ ဒီလိုခ်ည္ထားေတာ့ ႏြားျဖဴႀကီးသြားမယ္ၾကံေတာ့လည္း ႏြားနက္ႀကီးက ကန္႔လန္႔ ကန္႔လန္႔ ပါေနတယ္။ ႏြားနက္ႀကီးသြားမယ္လုပ္ေတာ့လည္း ႏြားျဖဴႀကီးက ကန္႔လန္႔ ကန္႔လန္႔ပါေနတယ္။ ဒီအခါမွာ ႏြားျဖဴကလည္း ႏြားနက္ေၾကာင့္၊ ႏြားနက္ကလည္း ႏြားျဖဴေၾကာင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္မသြားလာ မလႈပ္ရွားရဘူး ျဖစ္ေနတယ္လို႔ အျပစ္တင္စရာေတြျဖစ္ေနတာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူ႕အျပစ္မွ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ အလယ္က နဖားႀကိဳးေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီလိုပဲဗ်၊ ခင္ဗ်ားတို႔ကလည္း မိန္းမေတြမေကာင္းေၾကာင္း မိန္းမေတြရဲ႕အျပစ္ကိုေျပာသလို မိန္းမေတြကလည္း ေယာက်္ားေတြရဲ႕မေကာင္းေၾကာင္း၊ ေယာက္်ားေတြရဲ႕အျပစ္ကိုေျပာေနမွာပဲ။ 

တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူ႕အျပစ္မွမဟုတ္ပါဘူး။ မိန္းမနဲ႔ေယာက္်ားၾကားမွာ ခ်ည္ေႏွာင္ထားတဲ့ တဏွာရာဂဆိုတဲ့ သံေယာဇဥ္ႀကိဳးရဲ႕ အျပစ္ပါ။ တကယ္ေတာ့ အျပစ္ေျပာခ်င္ရင္ အဲဒီႀကိဳးရဲ႕အျပစ္ကိုေျပာေပါ့။ လူေတြဟာ ယူရမယ့္တာ၀န္ကိုမယူရဲတာ။ ေျဖရွင္းရမယ့္ ျပႆနာကိုမေျဖရွင္းရဲတာနဲ႔ ဟိုလူ႕အျပစ္ကိုေျပာ ဒီလူ႕အျပစ္ကိုေျပာနဲ႔လုပ္ေနၾကတာပါ။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား'' 
ဘယ္သူကမွ ဘာမွျပန္မေျဖဘဲ ဆိတ္ၿငိမ္ေနၾကသည္။ မိန္းမအျပစ္ေျပာရင္း သုန္မႈန္ေနေသာ မိတ္ေဆြ၏ မ်က္ႏွာက ပုိ၍သုန္မႈန္ေနသည္ဟု ထင္ပါသည္။ 
ခဏၾကာေသာအခါ သူကကၽြန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ဆက္၍ သုန္သုန္မႈန္မႈန္ျဖင့္ပင္ ထြက္ခြာသြားပါသည္။ ႀကိဳးေတြပုိ၍ ရႈတ္ေထြးသြားဟန္ျဖင့္ ေလွ်ာက္သြားေနေသာ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေငးေမာၾကည့္ေနၾကပါသည္။

 ဆရာနႏၵသိန္းဇံ၏ စာမူတစ္ပုဒ္အား ျပန္လည္ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 ရဲရင့္ကိုကို

No comments: